I wish I was the moon.

Publicerad 2013-08-20 23:56:47 i Allmänt,

God kväll. Det är fullmåne. Inte för att det spelar någon som helst jävla roll för Alcide är ute och springer som varulv när han vill. Det är ganska fint.

Idag började jag och min vän Martina skolan igen. Samma klass. Igen. Helt underbart. Eller, jag tror det. Första dagen var helt okej rolig ändå. Men jag blev fasansfullt trött efter de tre timmarna vi var där. Nervositet antar jag. Så jag var inte alls på hugget till att laga mat idag. Men det blev en galen röra serverad med kokt broccoli. Mycket enkelt.

• Ett gäng broccolisar.
• Veggos "kyckling-bitar" (Dessa finns inte kvar på Willys i Varberg dock, de har däremot tagit in en annan sort som är färdigkryddad och grejer).
• En gnutta havregrädde.
• En liten burk champinjoner.
• Två hackade vitlöksklyftor.
• BBQ-krydda, vitpeppar, salt & svartpeppar.

Jag stekte mina "kyckling-bitar" tillsammans med vitlöken i lite olivolja. Kryddade. Slängde i svampen, soltorkade tomater och hällde på grädden. Så; klart på ett litet kick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela