Burning down the house.

Publicerad 2013-08-21 19:24:37 i Mat,

Oj, oj, vad trött jag är idag. Idag var det en längre dag i skolan. Lite information om utbildningen och så där, samt om nollningen i morgon. Självklart kommer det bjudas på vegankäk! Eller. Nej. Så klart inte. Så jag har gjort enkla hamburgare ikväll, så jag och Martina kan äta någonting också. Tyvärr har jag det knapert i kassan, så särskilt spännande blev det inte. Men mat skall ätas ändå.

• Ekko Gourmet's rödbetsbiff och jordnötsbiff.
• Hamburgerbröd (jag har valt fullkorn).
• En gul lök.
• Zucchini.
• Tomat.
• Ketchup Stevia.
• BBQ-krydda & svartpeppar.

Tyvärr är rödbetsbiffen ganska tjock och liten, men efter att ha stekt den en liten stund så pressade jag min stekspade över den. Lite plattare och lite större i diameter. Passar bättre till brödet.

Synd att jag inte kunde bjuda på ett mer spännande recept idag. Men tips på helt okej vegansk mat från Ekko Gourmet kunde jag åtminstone bjuda på.

Kommentarer

Postat av: Kaos

Publicerad 2013-09-17 09:21:15

Det ser såå jävla gott ut!
Roligt att jag inte fattade det förän nu på din header "Real meat is for suckers". Så jävla bra! Borde kanske kolla på True Blood, ändå. Trots mina förutfattade meningar om att det... suger. ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela